Azuriet on tour

Graag neem ik jullie mee naar Egypte

Onze vakantie begon met een vlucht van Brussel naar Caïro, na een korte tussenstop vlogen we richting Aswan.
In Aswan stapten we aan boord van de MS AMARCO 5*, ons schip voor een onvergetelijke cruise op de NIJL.

De MS Amarco 5* (pas vernieuwd!) combineert elegantie, stijl en luxe. Aan boord zijn er 45 standaard kajuiten, 2 royal suites en 2 presidentiële suites te vinden. Deze zijn zeer mooi en smaakvol ingericht om u een maximum aan comfort te bieden. Daarnaast bevinden er zich nog 4 kajuiten voor mindervaliden op het schip.
Elke kajuit is uitgerust met een airco, satelliettelevisie, kluis, minibar en badkamer met ligbad en haardroger. Het restaurant serveert een internationale keuken in buffetvorm en à-la-carte. Er zijn meerdere bars verspreid over de verschillende dekken van het schip. Op het sundeck is er een zwembad en ligzetels. Ook de sportievelingen is er een gym met turks bad, sauna en massages. Ook zijn er liften, een juwelier, een kapper en een wasserij aan boord.

Na aankomst, check in, welkomstdrankje en een korte uitleg terwijl de bagage naar de kajuiten werd gebracht, mochten we intrek nemen in onze kamer. Door de late aankomst werd die intrek ook meteen bedtijd!
De volgende ochtend vertrokken we naar de allereerste tempel, de ' Tempel van Philae'. Waar we met een bootje heen werden gebracht. In de namiddag brachten we hotelbezoeken aan 'the New Cataract' en 'the Old Cataract'. Beide hotels hebben zeer mooie kamers. Na de hotelbezoeken werden we terug verwacht op het schip voor het avondmaal (het eten aan boord was zeer goed). Om de eerste dag af te sluiten brachten we nog een bezoek aan de 'Tempel van Kom Ombo', deze tempel lag op een korte wandelafstand van waar het schip was aangemeerd. Daar konden we een prachtige zonsondergang waarnemen. De volgende ochtend vertrokken we heel vroeg naar de 'Tempel van Edfoe', dit met paard en kar. Na dit bezoek gingen we terug aan boord van het schip om richting Luxor te varen. Even wat tijd dus om kennis te maken met de faciliteiten aan boord. Die avond kwamen we aan in Luxor, waar we na een korte wandeling aankwamen aan de 'Tempel van Luxor'. De tempel werd zeer mooi verlicht naarmate het donker werd. Die avond was onze laatste nacht aan boord van de MS Amarco, voor de laatste avond gingen we in de bar naar een show kijken (elke avond is er een korte show aan boord). Nadat alle bagage terug in de bus zat reden we de volgende ochtend naar de 'Vallei der koningen' om er enkele grafkelders te gaan bezoeken. Helaas mag je hier enkel foto's  trekken als je ervoor betaald (binnenin de grafkelders toch). Nadien, onderweg naar de bus kom je een kleine 'winkelstraat' tegen. Allemaal winkels met souvenirs. Daarna brachten we een bezoek aan de 'Tempel van Hatsjepsoet' en als laatste brachten we nog een bezoek aan de 'Tempel van Karnak'.

De laatste nacht brachten we door in hotel 'Jolie Ville Kings Island'. Een hotel met 332 kamers in bungalowstijl (elke kamer is uitgerust met airco, terras en badkamer (douche, toilet en haardroger). Op het domein zijn verschillende bars en restaurants met een uitstekende keuken. ook sport en ontspanning is aanwezig: twee zwembaden waarvan één met zandstrand. Verder kan de sportieveling zich nog uitleven met tennis, voetbal, volleybal, tafeltennis, biljart en fietsen! Er is ook een gratis shuttledienst naar het centrum

Voor meer verhalen, informatie en boekingen kunt u ons contacteren of langskomen bij ons op kantoor